Blog Baruku

Hi Guys dan assalam bagi anda yang tengah membaca.Saya haraplah ada ramai orang membaca ini.Walaupun saya ni bukanlah yang terhandal dalam membuat blog.Saya harap saya tak buat semua orang tertunggu-tunggu.Ok.Baiklah.Saya mulakan dengan ucapan Bismillahhirahmannirrahim.

Nama saya Sarah Liyana.Saya baru berumur 11 tahun.Taulah kan darjah lima baru.Saya bersekolah di Sekolah Kebanggsaan Clifford,Kuala Lipis,Pahang.Saya rasa mesti ramai yang tak tahu dimana Kuala Lipis?!Dan juga mesti ramai yang tanya dimanakah Sekolah Kebangsaan Clifford kan.Mesti ada yang tertanya mcam mana nak sebut Clifford.Senang je.

Pertama,korang kenal siapa Dato' Seri Siti Nurhaliza.Mesti kenalkan.Kalau tak kenal korang mesti bukan dari Malaysia kan.Bukannya nak marah tapi gurau je.Ce cari kat internet,Search kat mana Kuala Lipis ni.Lagi pun Kuala Lipis ni pernah jadi terkenal dulu.Korang kan ade wifi so korang boleh jelah cari kan.

Kedua,bagi sesiapa yang duduk kuala Kangar,Perlis tu jangan ingat sekolah hang.Saya dah cakap dah kan dekat Kuala Lipis.Yang ni pun boleh cari tau.Ok. Dahlah tu.Dah terpesong jauh dah ni saya rasa.Mari saya sambung.

Saya tinggal kat MRSM Tun Ghazali Shafie.Keluarga saya ni berdarah sama dengan Tun Ghazali Shafie.Dia nenek moyamg saya rasalah.Hehehehe.Terpesong lagi.Dekat sekolah saya ada banyak sangat darjat.Saya dari darjah satu sampai darjah lima dah ada banyak jawatan yang saya  pegang.Pertama,waktu darjah satu saya jadi Penolong Ketua Kelas.Kedua,mestilah waktu darjah dua kan,terbalik pulak.Darjah satu saya jadi penolong Ketua kelas kan.Sekarang buang Penolong.....Ha tinggal apa.Tinggal hati awak.Chia-chia.saja je.Tinggal word Ketua Kelas je kan.Itulah pangkat saya di darjah dua.Seterusnya,dari darjah tiga hingga lima ialah Pengawas.Impian saya di darjah lima ialah mahu jadi Ketua Pengawas.Tapi malangnya,mestilah tak boleh.Sebab mana ada perempuan pernah jadi ketua pengawas kan.Tapi tiada siapa yang dapat menghalang saya punya impian kerana apabila anda tengah berusaha tiada apa-apa halangan yang akan menggangu anda.Hobi saya ialah bca buku dan buat pick up line.đź’“Hahaha.Chia chia chia.Saya ada ramai kawan.Mungkin kerana keadaan dan suasaana yang selalu mendampingi diri saya membuatkan ramai orang suka follow saya.

Mungkin ini saja dari saya.Sekian terima kasih.Nanti saya ceritakan lebih banyak lagi.

2 ulasan:

Time to Raise,Babe

Hi guys...Sarah in the house...Mesti ramai yang rindu kita...Sebenarnya,kita sibuk dengan UPSR...Ni jelah time kita nk kongsi rahsia... Ki...

Catatan Yang Paling Popular